Kertbirodalom és kocsimosó

2012.04.28. 20:53 rifi

 A délelőtti temetőlátogatás és bevásárlás után megebédeltünk Papával, egy fél grillcsirkét ettünk görög salátával. Azután gondoltam befejezem az e heti projektemet, mivel hétfőn nekiálltunk rendbe tenni a kertet, hátul és elöl is. Csak fűmagvetésnek és locsolásnak indult, de gondoltam, hogy fűmagot vetni akkor van értelme, ha gyomokat kiirtjuk előbb. Sajnos, mivel Anyukám már nem nem tudja gondját viselni, kissé el lett hanyagolva, mi sem foglalkoztunk vele eddig. Papa mondta, hogy majd az első kertet is meg kéne csinálni, mert iszonyatosan belepte a gaz és gyom. Anno játszottam egy játékkal, a Kertbirodalommal és ott volt olyan néha, hogy üzenetet kaptam: "Anyám szakállára! A kertedben elburjánzott a gyom! Sürgősen tegyél ellene, mert hamarosan úgy fog kinézni, mint egy dzsungel!". Hát itt is valami hasonló történt, szegény virágoktól az összes tápanyagot elszívták a gyomnövények. Fogtam egy kis kapát és szorgosan nekiálltam a gyomlálásnak. Azóta minden nap kertészkedtem ott 2-3 órát. A péntek kimaradt, de ma bepótoltam. Még nem tökéletes, de legalább a virágok rendben vannak. Papa locsolt, én gazoltam... Kábé négy gödröt raktunk tele a kiszedett gazzal, majd jól elrohad a földben és táplálja a virágokat.

Most már szép lett, legalábbis ahhoz képest, ahogy kinézett, a szomszédok csak csodálkoztak egész héten. Mondták is, hogy mindig Anyu kertje volt a legszebb az utcában, hát erről most sem akartam lemaradni, szeretném, ha büszke lenne rám.

Délután kicsit pihentem (vagyis gépeztem), aztán fél 6 felé lementem kocsit takarítani. Belül már úgy nézett ki, mint egy trágyadomb. Szépen kiporszívóztam, meg letörölgettem a port. Közben a szomszédom, Totya többször is járt arra és mindig biztatott, hogy szép legyen ám! Meg adta a tanácsokat mit, hogy kéne. Tudom én aztatat... Ilyenkor persze az ember még szebbet, jobbat akar és az autó kívülről sem volt tiszta, meg a motortér sem, úgyhogy nekiestem annak is. Jó 3 órát elszórakoztam ezzel is. Most csillog-villog a verda (nagyjából). Muszáj is, mert szerdán megy éves szervizre, csak nem viszem oda retkesen. Úgy elfáradtam, mint a picsa.

Holnap megyünk ki a telekre Papával, ott sem sokat fogunk ücsörögni. Mivel dög meleg lesz, úgy döntöttem, Panni madár is jön velünk, hadd legyen a levegőn. Csipoghat majd kedvére. Eddig csak egyszer-kétszer volt kint, mikor tavaly nyáron Barcelonában voltunk, Anyukámék vigyáztak rá és kivitték magukkal. Egy hét után úgy adták vissza, hogy vigyük már, mert KRIMINÁLISAN viselkedett őkelme. Na majd meglátjuk, megtanult-e már viselkedni. Félek nem... :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rifi.blog.hu/api/trackback/id/tr904478453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása